Arbetar utan betalning

Yoyo! Förutom att jag jobbar på förskola just nu dom kommande veckorna fram tills att skolan börjar så gör jag beats och mixar andras låtar, för att lära mig mkt.. Men jag gör det även gratis? Varför kan man ju undra... Jo, jag är för snäll. Jag har gått ut med att jag tar 100kr/mix och 200kr/beat, men när folk säger att dom vill ha beats så skickar jag dom och säger att jag bjuder på den här, men nästa så... Men det blir ju aldrig en nästa gång. Samma sak med spelningar jag gjort... Visst, man kan inte betala en oetablerad artist som inte tar dit supermycket människor, men nu skulle jag säkerligen ta dit mer än 50 pers, så varför inte ta betalt då? Nu tar jag inte spelningar där min personliga kostnad är 500kr. Kanske kan ta en liten skojspelning som jag själv arrangerar på någon fritidsgård eller dyl, eller om jag kanske tjänar grov marknadsföring istället. Personlig kostnad, vad fan menar jag med det? Jo, om jag går på en spelning med ngn annan, t.ex. Danne (Foosha, min click/mitt crew) så ska jag ha 500 kr, oavsett hur mkt Danne ska ha. Sen så tänkar jag aldrig betala för att åka till en spelning jag själv ska framföra.


Dagens Outfit: Slacker (Jobbtid)
T-shirt: Lé Bandmask-tröja
Byxor: Levis-Jeans
Keps: DePalma
Tröja: Grå/Vit-randig Zip-Hood
Fötter: Addidas

Dagens Outfit: Slacker (Hemmatid)
T-shirt: Grå från Nike
Byxor: Grå mjukisbyxor
Keps: DePalma
Tröja: none.
Fötter: none.

Vad ska man göra, om inte garva? Haha, ska man dressa upp sig någorlunda imorgon kanske? Hahaha
Ha det bra nu, Simma lugnt!


Kommentarer

Kommentera!

D Jag svarar alltid på allt ni skriver!

Om du gillar min blogg så lägg till mig på


bloglovin Klick!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0